0850 200 99 62


Kişiye Özel Satışlar Yapmak İçin DiSC Profil
Merak edilen sorulardan birisi de satış için en iyi DiSC stilinin hangisi olduğudur. Kendini tanıması ve diğer insanları anlayabilme kabiliyeti içersinde, onların önceliklerine cevap verebilmesi şartıyla, kendi DiSC stilinden bağımsız olarak, herkes satıcılık mesleğinde zirveye çıkabilir.

Belli bir DiSC Stilinin baskın özellikleri, klişeleşmiş veya  işe özel olarak önceden hazırlanmış bir görev tanımıyla örtüşüyor olabilir.

Yöneticilik için DiSC Stilinde "D" olması gerekir. Eğitim, öğretim görevlerinden "S" stili baskın olması gerekir. Muhasebecilerin için "C" stiline sahip olması beklenir. En iyi Satıcılar ise "İ" stilindekilerdir. Ancak bu klişelerin kullanım alanı kısıtlıdır. Esas olarak Görev Profili ile Kişinin DiSC Stilinin örtüşüyor olması tavsiye edilmekle beraber, herhangi bir görevde kendini zirveye taşıyan kişiler kendisini çok iyi tanıyan ve aynı zamanda çevresindekilerin stillerine göre kendi davranışlarını gerektiği gibi adapte edebilendir.

Hatırlatmak gerekirse hepimiz tüm DiSC stillerinden az ya da çok bir miktar sahibiz ve bunları etkili bir şekilde kullanmayı başarabiliriz.

Zirvedeki satıcılar tüm müşterilerin DiSC Stillerine, kendilerini adapte edebilenlerdir. Bazen fark yaratmak için satıcılar ürünleri hakkında heyecan yaratmaya ihtiyaç duyarlar (i stili). Bazen onlar hüsrana uğramış bir müşteriye samimiyetle yardım etmek arzusunda olduğunu göstermek zorundadırlar (S stili). Bazen İkna edici bir argüman yaratmak için tüm gerçekleri detaylarıyla ortaya koymaları gerekir (C stili). Bazen satışı kapamaları için biraz zorlamaları gerekebilir (D stili). Başarılı hiçbir satıcı satış sürecinde bir DiSC stilinde kalmaz.

Müşterinizin DiSC Stili hakkında ne söyleyebilirsiniz ?
Müşterinin DiSC stili satış denkleminin diğer yarısıdır. Eğer satıcılar kendilerini farklı alış stillerine adapte edemezler ise, ne yaparlarsa yapsınlar sadece kendilerine benzeyen müşteriler ile çalışabilirler. “C” stilindeki bir müşteri “i” stiline sahip bir satıcı tarafından bunaltılmış olabilir. “S” stiline sahip bir müşteri “D” stiline sahip bir satıcı tarafından kendisini zorlanmış ve rahatsız edilmiş hissedebilir.

DiSC Profil Satış  eğitimleri müşterinizi anlamak ve kendinizi onlara nasıl adapte edebileceğinizi öğrenmeniz içi hazırlanmıştır. Bu eğitimler ürün odaklı olmaktan daha çok müşteri odaklı olmayı tercih eden işletmelerin ihtiyaçlarını karşılar. Müşteri değerinin yükselişte olduğu günümüzde, satış başarısı görevimiz, onların isteklerini, problemleri, ihtiyaçlarını anladığımızı ortaya koymaktan geçmektedir.  
İşe alım sürecinde işletmenin ihtiyaçlarına yönelik oluşturulan Görev Profillerine ile en iyi örtüşen satıcıları seçmeye çalışmanın yanı sıra,  Kişiye özel satışlar yapabilmek için satış eğitimleri içersine farklı DiSC Stillerindeki müşterilerin tatmin edilmesine yönelik eğitimleri dahil etmenizi tavsiye ederiz.
DiSC Profil prensiplerini kullanan satıcıların, kendi satış stili ile müşterlerinin satın alma stilleri üzerindeki farkındalıkları artar. Aynı şekilde satış ekibinizin kendi arasında daha iyi iletişim kurabilmesi için DiSC Profil çok etkili bir araç olarak kullanılabilir. Ayrıca satış yöneticileri farklı DiSC stilleri üzerine bilgileri, satış ekibini daha iyi motive edip, yönetebilmesi için kullanabilirler.

Geri dön